Przejdź do głównej zawartości

RYSUNEK PORTRETOWY

Jedni myślą że rysowanie jest bardzo trudne, a inni że potrzebny jest do tego niesamowity dar – my natomiast staramy się udowodnić, że wystarczą chęci, dużo pracy i dobry nauczyciel. Jeśli chodzi o rysowanie portretu – przede wszystkim ważna jest znajomość proporcji ludzkiego ciała, a w tym wypadku twarzy. Krąży powszechne mniemanie, że narysowanie dobrego portretu graniczy z niemożliwością, co moim zdaniem, jest nieprawdą. Po pierwsze, nasza twarz jest całkiem proporcjonalna i moża wyobrębnić 3 równe części, które znacznie ułatwiąją pracę. Należy pamiętać że odległość od nasady włosów do linii brwi, jest równa odległości od tejże linii do czubka nosa, i taka sama jak odległość od czubka nosa do brody. Kolejną ważną rzeczą, jest fakt, że rozstaw naszych oczu to dokładnie ta sama odległość co szerokość jednego oka. Proste, prawda? Usta powinny być mniej wiecej tej samej szerokości co rozstaw naszych tęczówek. Takich zależnośći moża by wymieniać wiele, jednak wymienione przeze mnie są podstawą i kluczem wyjścia. Po zastosowaniu tych proporcji pojawia się twarz – wydawać się może ładna, jesteśmy przyzyczajeni do takich własnie twarzy, jednak nadal jest ona bezosobowa. Kolejną kwestią jest znalezienie cech charakterystycznych danej osoby, które sprawią, że ta „bezosobowa” twarz stanie się twarzą siędzącej przed nami osoby. Za duże uszy, może za szeroko rozstawione oczy, wystające kości policzkowe – tego typu cech należy się dopatrywać, bo to własnie takie cechy indywidualne wyróżniają i upodabniają rysunek do rzeczywistości. Na koniec jeszcze jedna rzecz o której rysując portret nie można zapomnieć – rysujemy przestrzeń, głowę z popiersiem – nie płaską kartkę, tylko własnie głowę, która, jakby na to nie patrzeć, jest również bryłą. Nie możemy pozwolić, aby twarz wydawała się płaska – takie rysowanie może przypominać trochę „rzeźbę na kartce’’ ale chyba o to własnie chodzi, Takie wrażenie głębi nadaje światłocień, którego zazwyczaj rysujący twarze boją się używać – ale przecież oczy zazwyczaj, umieszczone w oczodołach są w cieniu, szyja oraz wargi podobnie. Nie jes to regułą, ale należy o tym pamiętać. Do dzieła!

Autor: Katarzyna Lubomska

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kursy wakacyjne!

Kursy wakacyjne Serdecznie zapraszamy na intensywny kurs rysunku odbywający się w wakacje. Zajęcia będą prowadzone codziennie przez cały lipiec i sierpień. Warsztaty wakacyjne przeznaczone są dla najbardziej wymagających osób, które w jak najkrótszym czasie chcą nauczyć się rysunku. Częstotliwość zajęć pomaga w bardzo szybkim czasie opanować podstawowe techniki rysunku i malarstwa a także podnieść umiejętności osób zaawansowanych. Cały tydzień to az 21 godzin zajęć dla grup starszych i 10,5 godzin dla dzieci!!! Cennik: Każdy tydzień to aż 21h warsztatów dla grup starszych i 10,5h dla grupy dziecięcej!!! I tydzień – 300zł II tygodnie – 550ł III tygodnie – 750zł IV tygodnie – 900 zł Każdy kolejny tydzień uczęszczania na nasze zajęcia to 50zł mniej. (Koszt miesięczny to 900zł.) Istnieje możliwość zapisu miesięcznego - 240zł za zajęcia 3h dwa razy w tygodniu (Dzieci 240zł - 2 razy w tygodniu 1,5h ; 120zł raz w tygodniu 1,5h).  Grupa dziecięca: Warsztaty prowadzone w godzinach 10:00-11:30 l

CHARAKTERYSTYCZNE KIERUNKI ARCHITEKTONICZNE OKRESU MIĘDZYWOJENNEGO

http://blog.sealart.pl/charakterystyczne-kierunki-architektoniczne-okresu-miedzywojennego/ Charakterystyczne kierunki architektoniczne okresu międzywojennego: Architektura międzywojnia to przede wszystkim nowatorskie rozwiązania, które zmierzały do połączenia estetyki z maksymalną funkcjonalnością. Twórcy tego okresu w dziedzinie budownictwa mieszkalnego starali się rozwiązać problem wielkich skupisk ludzkich i stworzyć takie propozycje budowli, które mogłyby pomieścić dużą liczbę mieszkańców. Z drugiej jednak strony pojawiły się tendencje takie jak: puryzm, charakteryzujący się unikaniem form przeestetyzowanych i nadmiernie zdobionych czy organicyzm. Jako materiał w budownictwie zaczęto wykorzystywać żelbeton, a także tworzyć jasne kompleksy, wykorzystując szkło i światło słoneczne. Głównymi przedstawicielami puryzmu architektonicznego byli Charles Le Corbusier i A. Ozenfant. Tendencja ta zmierzała do maksymalnej prostoty i funkcjonalności projektowanych budynków. Le Corbusier, fr

Blog Sealart

Już jest !!!   :) Wspólnie z naszymi prowadzącymi stworzyliśmy dla Was bloga ! Wszystkie teksty związane są z naszą pasją, czyli ✏ rysunkiem ✏ jednak staraliśmy się na tyle zróżnicować tematykę, aby każdy znalazł coś dla siebie. Klikajcie :   http://blog.sealart.pl/ Jeżeli Wam się spodoba, obiecujemy wrzucać coraz więcej wpisów !   :) # kursrysunku   # historiasztuki   # rysunek   # rysunekportretowy   # teczkaprac # egzaminpw   # przygotowanienaASP   # szkic   # szkicownik   # Sealart # szkołarysunku   # komiks   # streetart   # architektura   # ASP