Przejdź do głównej zawartości

PERSPEKTYWA

Czy zastanawiałeś się kiedyś jadąc drogą dlaczego dwie jej krawędzie zbliżają się do
siebie? Lub jak to jest ze to co jest dalej wydaje się mniejsze niż w rzeczywistości? Odległość
między słupami telegraficznymi maleje w miarę ich oddalania się? Takich przykładów można
wymieniać dużo, a wszystko to składa się na tzw. teorię widzenia, która jest jednocześnie
podstawą do opracowania zasad perspektywy linearnej. Zwykło się mówić że perspektywa to
sposób oddania przestrzeni trójwymiarowej na płaskiej – co logiczne –kartce. Dlatego dobry
rysunek nie opiera się na tym aby przedstawić to CO widzimy, ale JAK widzimy. Bo przecież
absurdem byłoby rysowanie obu torów kolejowych równoległych do siebie, lub umieszczanie
drzew o takiej samej wysokości w miarę oddalania się. W domyśle mamy świadomość tych
zjawisk, jednak zbyt często nie potrafimy ‘odważyć się’ i przyjąć do wiadomości tego jak
widzimy dany kadr, a skupiamy się na tym co na nim jest i jakie są jego cechy rzeczywiste. Co
za tym idzie musimy sobie zdać sprawę że w dobrym rysunku perspektywicznym KAŻDE w
rzeczywistości równoległe linie na tym rysunku równoległe być przestają, a w zamian ZBIEGAJĄ
SIĘ W JEDYM PUNKCIE dokładnie na wysokości horyzontu. Ponadto odległości maleją w miarę
oddalania się – i wszystko bez wyjątku temu zjawisku podlega. Dla amatorów wydawać
mogłoby się to absurdem – jak dwie równoległe krawędzie pudełka przestają być równoległe?!
Ano mogą. Odrzucenie kurczowego trzymania się zasady – poziome w rzeczywistości – musi
być poziome na kartce – niech będzie wyjściową do naszych przyszłych, coraz lepszych,
rysunków w perspektywie! Do dzieła!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kursy wakacyjne!

Kursy wakacyjne Serdecznie zapraszamy na intensywny kurs rysunku odbywający się w wakacje. Zajęcia będą prowadzone codziennie przez cały lipiec i sierpień. Warsztaty wakacyjne przeznaczone są dla najbardziej wymagających osób, które w jak najkrótszym czasie chcą nauczyć się rysunku. Częstotliwość zajęć pomaga w bardzo szybkim czasie opanować podstawowe techniki rysunku i malarstwa a także podnieść umiejętności osób zaawansowanych. Cały tydzień to az 21 godzin zajęć dla grup starszych i 10,5 godzin dla dzieci!!! Cennik: Każdy tydzień to aż 21h warsztatów dla grup starszych i 10,5h dla grupy dziecięcej!!! I tydzień – 300zł II tygodnie – 550ł III tygodnie – 750zł IV tygodnie – 900 zł Każdy kolejny tydzień uczęszczania na nasze zajęcia to 50zł mniej. (Koszt miesięczny to 900zł.) Istnieje możliwość zapisu miesięcznego - 240zł za zajęcia 3h dwa razy w tygodniu (Dzieci 240zł - 2 razy w tygodniu 1,5h ; 120zł raz w tygodniu 1,5h).  Grupa dziecięca: Warsztaty prowadzone w godzinach 10:00-11:30 l

Blog Sealart

Już jest !!!   :) Wspólnie z naszymi prowadzącymi stworzyliśmy dla Was bloga ! Wszystkie teksty związane są z naszą pasją, czyli ✏ rysunkiem ✏ jednak staraliśmy się na tyle zróżnicować tematykę, aby każdy znalazł coś dla siebie. Klikajcie :   http://blog.sealart.pl/ Jeżeli Wam się spodoba, obiecujemy wrzucać coraz więcej wpisów !   :) # kursrysunku   # historiasztuki   # rysunek   # rysunekportretowy   # teczkaprac # egzaminpw   # przygotowanienaASP   # szkic   # szkicownik   # Sealart # szkołarysunku   # komiks   # streetart   # architektura   # ASP

CHARAKTERYSTYCZNE KIERUNKI ARCHITEKTONICZNE OKRESU MIĘDZYWOJENNEGO

http://blog.sealart.pl/charakterystyczne-kierunki-architektoniczne-okresu-miedzywojennego/ Charakterystyczne kierunki architektoniczne okresu międzywojennego: Architektura międzywojnia to przede wszystkim nowatorskie rozwiązania, które zmierzały do połączenia estetyki z maksymalną funkcjonalnością. Twórcy tego okresu w dziedzinie budownictwa mieszkalnego starali się rozwiązać problem wielkich skupisk ludzkich i stworzyć takie propozycje budowli, które mogłyby pomieścić dużą liczbę mieszkańców. Z drugiej jednak strony pojawiły się tendencje takie jak: puryzm, charakteryzujący się unikaniem form przeestetyzowanych i nadmiernie zdobionych czy organicyzm. Jako materiał w budownictwie zaczęto wykorzystywać żelbeton, a także tworzyć jasne kompleksy, wykorzystując szkło i światło słoneczne. Głównymi przedstawicielami puryzmu architektonicznego byli Charles Le Corbusier i A. Ozenfant. Tendencja ta zmierzała do maksymalnej prostoty i funkcjonalności projektowanych budynków. Le Corbusier, fr