Przejdź do głównej zawartości

SZTUKA RYSOWANIA

Rysowanie z natury jest jedną z najprzyjemniejszych rzeczy jaką może doświadczyć zapalony rysownik. Niestety często zdarza się, że po wybraniu kadru, miejsca, pory dnia czy techniki często nie wiemy jak zabrać się za nasze dzieło, czy też od czego je zacząć. Głównym problemem, zwłaszcza dla młodych rysowników, jest różnorodność otaczającego świata. Siadając przed katedrą na rynku, niestety w naszym kadrze nie zabraknie takich elementów jak: znaki drogowe, samochody, posadzka chodnika czy przypadkowe postaci zakłócające harmonie wybranego przez nas obrazu. Biorąc pióro czy ołówek w rękę, należy się zastanowić co tak naprawdę jest tematem naszej pracy i jaki efekt chcemy uzyskać i ten właśnie efekt jest sztuką rozumnego rysowania. Jeżeli skupiać się chcemy na obiektach architektonicznych to one powinny być naszym punktem wyjścia. Najważniejszym jest proste ustalenie co jest centrum mojej pracy i zarysowanie na środku kompozcji „węzła” rsysunkowego, stworzonego z głównych elementów. Powinno się też pamiętać o tym aby na samym początku pracy nie skupiać się na szczegółach otaczającego nas krajobrazu. W pierwszych minutach najważniejsze jest przeniesienie na papier proporcji danego tematu, czy zależności między elementami, a nie detale czy ornament, które możemy zauważyć nawet ze znacznej odległości. Po wstępnym zakreśleniu szkicu kompozycji, warto jest też przemyśleć w jaki sposób chcemy podkreślić główny temat naszej pracy. Rysując to my jesteśmy projektantami naszego dzieła, więc to od nas zależy odbiór danej pracy. Warto jest działać kontrastami. Jeżeli pozostawimy obiekt w linearnym szkicu, nie zapominajmy o podkreśleniu go przy pomocy dynamicznego, kolorystycznego tła. Pracując skrupulatnie w centrum kartki, dopieszczając obiekt o każdy detal, niepoprawnym jest dokładnie do naszej pracy ciemnego, zakłócającego odbiór tła. Należy też wiedzieć, kiedy skończyć daną pracę. Nie jest sztuką zarysowanie całej kartki, a umiejętne „odpuszczenie” rysunku od centrum do zewnętrznych krawędzi kompozycji. Do takiej pracy możemy też dodać elementy urozmaicające kompozycję. Jeżeli wspomniane wcześniej znaki drogowe, czy samochody niekorzystnie wpływają na odbiór wybranego kadru, warto jest spróbować pokazać je na rysunku, jako mniejsze, przezroczyste, kolorowe, przykuwające wzrok elementy, które nie rzadko mogą nawet poprawić nam obraz rysunku. Pamiętając o tych zasadach, rysowanie z natury stanie się łatwe i przyjemne. To my jesteśmy twórcami i to od nas zależy odbiór naszej pracy. Z takim podejściem nie trudno będzie stworzyć dzieło, warte uwagi nie jednego krytyka. Powodzenia!
Maria Grzeszczakowska 21.04.2016

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kursy wakacyjne!

Kursy wakacyjne Serdecznie zapraszamy na intensywny kurs rysunku odbywający się w wakacje. Zajęcia będą prowadzone codziennie przez cały lipiec i sierpień. Warsztaty wakacyjne przeznaczone są dla najbardziej wymagających osób, które w jak najkrótszym czasie chcą nauczyć się rysunku. Częstotliwość zajęć pomaga w bardzo szybkim czasie opanować podstawowe techniki rysunku i malarstwa a także podnieść umiejętności osób zaawansowanych. Cały tydzień to az 21 godzin zajęć dla grup starszych i 10,5 godzin dla dzieci!!! Cennik: Każdy tydzień to aż 21h warsztatów dla grup starszych i 10,5h dla grupy dziecięcej!!! I tydzień – 300zł II tygodnie – 550ł III tygodnie – 750zł IV tygodnie – 900 zł Każdy kolejny tydzień uczęszczania na nasze zajęcia to 50zł mniej. (Koszt miesięczny to 900zł.) Istnieje możliwość zapisu miesięcznego - 240zł za zajęcia 3h dwa razy w tygodniu (Dzieci 240zł - 2 razy w tygodniu 1,5h ; 120zł raz w tygodniu 1,5h).  Grupa dziecięca: Warsztaty prowadzone w godzinach 10:00-11:30 l

Blog Sealart

Już jest !!!   :) Wspólnie z naszymi prowadzącymi stworzyliśmy dla Was bloga ! Wszystkie teksty związane są z naszą pasją, czyli ✏ rysunkiem ✏ jednak staraliśmy się na tyle zróżnicować tematykę, aby każdy znalazł coś dla siebie. Klikajcie :   http://blog.sealart.pl/ Jeżeli Wam się spodoba, obiecujemy wrzucać coraz więcej wpisów !   :) # kursrysunku   # historiasztuki   # rysunek   # rysunekportretowy   # teczkaprac # egzaminpw   # przygotowanienaASP   # szkic   # szkicownik   # Sealart # szkołarysunku   # komiks   # streetart   # architektura   # ASP

CHARAKTERYSTYCZNE KIERUNKI ARCHITEKTONICZNE OKRESU MIĘDZYWOJENNEGO

http://blog.sealart.pl/charakterystyczne-kierunki-architektoniczne-okresu-miedzywojennego/ Charakterystyczne kierunki architektoniczne okresu międzywojennego: Architektura międzywojnia to przede wszystkim nowatorskie rozwiązania, które zmierzały do połączenia estetyki z maksymalną funkcjonalnością. Twórcy tego okresu w dziedzinie budownictwa mieszkalnego starali się rozwiązać problem wielkich skupisk ludzkich i stworzyć takie propozycje budowli, które mogłyby pomieścić dużą liczbę mieszkańców. Z drugiej jednak strony pojawiły się tendencje takie jak: puryzm, charakteryzujący się unikaniem form przeestetyzowanych i nadmiernie zdobionych czy organicyzm. Jako materiał w budownictwie zaczęto wykorzystywać żelbeton, a także tworzyć jasne kompleksy, wykorzystując szkło i światło słoneczne. Głównymi przedstawicielami puryzmu architektonicznego byli Charles Le Corbusier i A. Ozenfant. Tendencja ta zmierzała do maksymalnej prostoty i funkcjonalności projektowanych budynków. Le Corbusier, fr